مشاوره رشد و توسعه کسب و کار

سلام امیدوارم حال دلت عالی باشه

کمتر از 5 دقیقه زمان بزار ، این مقاله رو مطالعه کن تا بتونی یکبار برای همیشه مسیر کسب وکارت رو به سمت رشد و توسعه حرکت بدی
بهت تبریک میگم که الان اینجایی چون بهترین فضا رو برای توسعه کسب وکارت انتخاب کردی !!
برای رشد و توسعه کسب وکارت نیاز به چند ابزار داری خوب دقت کن :

  • ذهنیت
  • مهارت
  • دانش
  • تجربه
  • منتور
  • کوچ

    من توی جلسات مشاوره رشد و توسعه کسب وکار بهت کمک میکنم اول ذهنیت یه کارآفرین درون خودت بسازی چون دنیای بیرون برای همه ما انسان ها به یک رنگ و دقیقا دنیایی درون ما متفاوت که باعث میشه این همه اختلاف طبقاتی بین ما آدم ها به وجود بیاد ……….
    یکی دکتر میشه ، یکی کارمند ، یکی هم کارآفرین و…….

مهارت ، بدست آوردنیه تو باید تو صنف خودت متخصص باشی تا بتونی رهبری کنی ، من تو جلسات مشاوره رشد توسعه کسب وکار نقاط قابل بهود تو رو بهت میگم تا بتونی به بالاترین سطح مهارت خودت برسی

دانش ، یکی از مهمترین ابزار های رشد توسعه کسب وکار که به دو دسته تقسیم میشه تخصصی و عمومی من بهت کمک میکنم هر دوتا رو بدست بیاری

تجربه ، هزینه زیادی داره و خیلی هم مهمه ، چون تو کتاب ها پیدا نمیشه و تو باید با کمترین هزینه تجربه بدست بیاری و این کارو یه منتور حرفه ای به درستی برات انجام میده …. !
یادت باشه بدون تجربه مهارت بدست نمیاد !

کوچ هم ، کسی که بهت کمک میکنه تمام این مسیر رو بدرستی حرکت کنی وکم نیاری و هر جا موتورت خاموش شد دوباره بتونی استارت بزنی .

این شش ابزار  ، راز رشد و توسعه که من تو جلسات مشاوره بهت آموزش میدم و درکنارش برات هدف گزاری میکنم ، بودجه بندی میکنم ، استراتژی تدوین میکنم بیزینس مدل مینویسم تا بتونی یه کسب وکار حرفه ای بسازی ، مدیریت کنی .

منتظر دیدارت هستم  ، تو فقط کافی همین الان فرم جلسات مشاوره رشد توسعه کسب وکار پر کنی تا من ، تو کوتاه ترین زمان ممکن باهات تماس بگیرم .
راستی رضایت دانشپذیرای من او ، حتما پایین وب سایت ببین .

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

ماچ به کلت _ دوست دارم

امیر ضیابخش 

درخواست مشاوره رشد و توسعه کسب و کار

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

آیا رویای رشد و توسعه کسب و کار را دارید؟ ما می خواهیم با شما رویا ببینیم.

مشاور رشد کسب و کار چیست و چرا یکی را استخدام کنید؟

اگر شما از آن دسته سازمان‌هایی هستید که به نظرتان ماندن و سازگاری با تغییرات اخیر بازار، چالش برانگیز است، چه رسد به کسب درآمد و جذب مشتریان بازگشتی، پس به جای درستی آمده‌اید.

از دیجیتالی‌سازی گرفته تا شناسایی فرصت‌های کسب‌وکار جدید، سازمان شما ممکن است با درگیر کردن متخصصی که نبض بازار را در دست دارد، دستاوردهای زیادی کسب کند.

اگر به دنبال مشاوره اصولی و موفقیت آمیز هستید درخواست خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید و یا از طریق راههای ارتباطی با ما تماس بگیرید. 

مشاور رشد و توسعه کسب و کار چیست؟

مشاور رشد کسب و کار، مشاور متخصصی است که بر درک اهداف و اهداف مورد نظر یک شرکت، شناخت چالش‌های کلیدی آن و ارائه توصیه‌های استراتژیک که منجر به ایجاد نتایج و موفقیت مالی می‌شود، تمرکز می‌کند.

در برخی از مراحل چرخه زندگی، اکثر کسب‌وکارها دچار فلات می‌شوند و به موانع خاصی برخورد می‌کنند که رشد بیشتر را کند یا متوقف می‌کند.

این موانع ممکن است:

  • مدیریت ناکافی
  • رهبری ناکارآمد
  • فقدان بینش
  • عدم صرف زمان برای درک نیازهای مشتری
  • موانع تامین مالی
  • عدم وجود “ذهن رشد”
  • برنامه ریزی تجاری ناکارآمد
  • بدبختی های بازاریابی
  • ناتوانی در برآورده کردن انتظارات مشتری
  • رشد سریع
  • و بیشتر

اینجاست که یک مشاور رشد و توسعه کسب و کار می تواند تفاوت را ایجاد کند.

این کارشناسان به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا عملکرد و کارایی را بهبود بخشند و همچنین با شناخت فرصت‌ها برای بهبود فرآیند داخلی و همچنین پتانسیل رشد از طریق جریان‌های بهینه یا جدید درآمد، به جلو حرکت کنند.

راه حل های آنها معمولاً مراحل کلیدی زیر را پوشش می دهد:

کشف و بحث:

این مرحله بر تشخیص رشد و توسعه کسب و کار و تحلیل نیازها تمرکز دارد. مشاور رشد و توسعه کسب و کار تحقیقات عمیقی را برای جمع آوری اطلاعات تا حد امکان در مورد مشتری انجام می دهد. سپس این کارشناسان مجموعه ای از سوالات مربوط به بازار هدف مشتری، رقبای اصلی، اهداف تجاری، چالش های کلیدی، نگرانی های شخصی و موارد دیگر را می پرسند.

برنامه ریزی استراتژیک بلندمدت:

 بر اساس این ارزیابی و داده های جمع آوری شده، مشاوران تجاری می توانند پروژه را پیش ببرند و یک برنامه اقدام استراتژیک ایجاد کنند. این طرح بر اهداف بلند مدت کسب و کار، ابزارها و تخصص مورد نیاز برای دستیابی به آنها و همچنین فرصت های بالقوه برای بهبود تمرکز خواهد داشت.

آموزش:

این مرحله شامل آموزش است که در آن مشاور رشد و توسعه کسب و کار مطمئن می شود که تیم سازمان به طور کامل استراتژی های تجاری جدید از جمله مراحل بعدی را که باید اجرا کنند، درک می کند.

اجرای برنامه اقدام:

در این مرحله، مشتریان استراتژی ها و تاکتیک های ارائه شده توسط مشاور را اجرا می کنند. با نظارت و نظارت پاسخگو، این مرحله اطمینان حاصل می کند که سازمان ها در راه درست برای دستیابی به اهداف تجاری خود هستند و نتایج قابل اندازه گیری را به دست می آورند.

ارزیابی:

هنگامی که مشتری استراتژی ها را اجرا می کند، کار مشاور رشد و توسعه کسب و کار هنوز تمام نشده است. در این مرحله، مشتریان به همراه مشاوران خود پروژه را ارزیابی می‌کنند تا میزان موفقیت استراتژی‌های اجرا شده را مشخص کنند.

علاوه بر این، برخی از مشاوران کسب‌وکار ممکن است هر زمان که به کمک و مشاوره حرفه‌ای در زمینه‌های خاص در کسب‌وکارشان نیاز داشته باشند، آموزش‌های مداوم و پشتیبانی و همکاری طولانی‌مدت با مشتریان خود ارائه دهند.

در اینجا چند نمونه از وظایف خاصی که ممکن است انجام دهند آورده شده است:

برای تعریف یا بازتعریف ارکان رشد و توسعه کسب و کار خود از جمله ارزش منحصر به فرد، مزایای عملکردی و احساسی، شخصیت های خریدار، طرح های آسانسور، تجزیه و تحلیل SWOT و موارد دیگر، یک کارگاه درون گرایی رشد و توسعه کسب و کار راه اندازی کنید.

جذب کارشناسان برندسازی برای تعریف ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند برای همسو کردن شرکت در داخل و کانال‌های ارتباطی خارجی برای هویت یکپارچه.

تجزیه و تحلیل رقابت را انجام دهید تا تاکتیک های فعلی خود را به چالش بکشید و فرصت های استفاده نشده را بشناسید

مدل های رشد و توسعه کسب و کار فعلی آنها را بررسی کنید و تحقیقات بازار را برای کشف جریان های درآمدی جدید انجام دهید

ارزیابی ساختار سازمانی، از جمله منابع داخلی در مقابل منابع برون سپاری، استراتژی استخدام، شکاف استعداد یا مازاد

کارمزدها و مخارج مکرر را برای بهینه‌سازی هزینه‌ها و نشت درآمدها ادغام کنید

برخی از خدمات مشاوره تجاری اضافی که این کارشناسان ممکن است ارائه دهند عبارتند از:

  • تحلیل و برنامه ریزی فروش
  • مشاوره بازاریابی و تبلیغات
  • مشاوره فناوری اطلاعات
  • مشاوره وب
  • مدیریت اجرایی
  • مشاوردهی در امر مدیریت
  • و بیشتر

5 مزیت استخدام مشاور رشد کسب و کار

مزایای اصلی استخدام مشاور رشد و توسعه کسب و کار عبارتند از:

شماره 1: چشم انداز روشن و بی طرفانه

اغلب اتفاق می افتد که صاحبان مشاغل نمی توانند بی طرفانه به مشکلات واقعی که بر سازمان آنها تأثیر می گذارد اشاره کنند.

میل به حفظ سنت، عدم تجربه یا ترس از تغییر برخی از مقصران اصلی هستند که کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها را از تجارت خارج می‌کنند.

مشاوران رشد و توسعه کسب و کار می توانند به سازمان ها در غلبه بر این چالش کمک کنند زیرا آنها تخصص و تجربه لازم برای دیدن تصویر بزرگ را دارند.

به عبارت دیگر، آنها رشد و توسعه کسب و کار شما را به عنوان بخشی از یک اکوسیستم گسترده می بینند که صنعت و بازار هدف شما را شامل می شود.

این متخصصان به عنوان یک منبع خارجی که هیچ وابستگی عاطفی به رشد و توسعه کسب و کار شما ندارند، عمل می کنند و با آوردن یک سابقه موفقیت آمیز موفقیت آمیز روی میز، در انجام حرکات جسورانه اعتماد به نفس می دهند.

شماره 2: بینش عمیق و تجربه مرتبط

مشاوران رشد کسب‌وکار معمولاً سال‌ها را صرف انجام نقش‌های تخصصی در شرکت‌های بزرگی می‌کنند که در آن موقعیت‌های رهبری را داشتند.

بسیاری از مشاوران رشد و توسعه کسب و کار خود کارآفرین هستند و سابقه ای در ایجاد رشد و توسعه کسب و کار از پایه دارند.

دیگران سرمایه گذاران سریالی هستند که قادر به شناسایی پتانسیل کسب و کارها هستند.

در هر یک از این موارد، مشاور رشد و توسعه کسب و کار شما باید با انبوهی از بینش ها و تجربیات به شما کمک کند.

شماره 3: کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان در دراز مدت

تمام آن تخصص و تجربه معمولاً با نرخ های سنگین، بدون وعده های محکم (بازارها غیرقابل پیش بینی هستند) و تخمین های جدول زمانی که ممکن است فراتر از آن چیزی باشد که شما انتظارش را داشتید، همراه است.

با این حال، به دست آوردن این تخصص می تواند شما را از بسیاری از سردردهای جاده نجات دهد.

در مرحله اول، مشاوران کسب و کار، نرخ های خود را با سودآوری بیشتر رشد و توسعه کسب و کار شما با تمرکز بر سودآوری پایدار توجیه می کنند.

و ثانیاً، آنها مسائل ساختاری و سایر مسائل مرتبط با فرآیند را شناسایی می‌کنند که ممکن است در بلندمدت منجر به سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثمر و انجام کارها شوند.

شماره 4: دسترسی به ابزارها و منابع ارزشمند

از اشتراک‌ها گرفته تا آخرین تحقیقات بازار گرفته تا ابزارهای پیشرفته، مشاوران تجاری معمولاً مجهز به انواع منابع ارزشمند هستند.

شماره 5: رویکرد سفارشی و نتیجه گرا

وقتی صحبت از خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار به میان می آید، هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد.

برای کمک به رشد شرکت ها و دستیابی به نتایج مطلوب، مشاوران رشد و توسعه کسب و کار زمانی را صرف یادگیری در مورد مبارزات و نیازها می کنند و سپس توصیه ها و برنامه های اقدام استراتژیک خود را بر اساس چالش ها و اهداف منحصر به فرد مشتریان تنظیم می کنند.

علاوه بر این، این کارشناسان همچنین رویکردی نتیجه‌محور دارند و به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا اهداف و نقاط عطف درست و همچنین KPIها را برای اندازه‌گیری عملکرد و به‌روزرسانی استراتژی تعیین کنند.

چه کسی باید در خدمات مشاوره تجاری سرمایه گذاری کند؟

خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار فقط به یک بخش یا اندازه شرکت محدود نمی شود.

در واقع، هم استارتاپ ها و هم سازمان های مستقر می توانند از استخدام مشاور رشد و توسعه کسب و کار سود ببرند.

همکاری با این کارشناسان ایده خوبی است اگر:

شما به یک رهبر با تجربه و موقت نیاز دارید

می بینید که کسب و کارتان در حال رشد است و باید راه های جدیدی برای رشد پیدا کنید

شما بودجه محدودی دارید اما ترجیح می دهید آن را به سمت استخدام یک متخصص با سابقه ثابت در یک قرارداد کوتاه مدت اختصاص دهید.

به‌ویژه در زمان‌های چالش‌برانگیز مانند بحران COVID-19، زمانی که بیشتر سازمان‌ها در تلاش برای ادامه کسب‌وکار هستند، سرمایه‌گذاری در منابع متخصص مانند این‌ها می‌تواند لحظه‌ای مهم در زندگی سازمان شما باشد.

بر اساس گزارش تأثیر اقتصادی محلی Yelp در سال 2020، به دلیل همه‌گیری، تعطیلی مشاغل در سطح ملی همچنان در حال افزایش است.

بخش هایی که بیشترین آسیب را می بینند عبارتند از:

  • رستوران ها
  • خرید و خرده فروشی
  • زیبایی و اسپا
  • بارها و زندگی شبانه
  • تناسب اندام
  • بخش‌هایی که در طول COVID-19 بیشترین مشکل را دارند

بنابراین، اگر سازمان شما تحت برخی از این بخش ها فعالیت می کند، در نظر گرفتن خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار می تواند در مواقع سختی مانند این بسیار مفید باشد.

چرا کسب و کارهای کوچک باید خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار را در نظر بگیرند؟

طبق آمار اداره تجارت کوچک ایالات متحده، در سال 2020، 31.7 میلیون رشد و توسعه کسب و کار کوچک در این کشور وجود داشته است.

اما آیا همه آنها زنده خواهند ماند؟

اگر به جدول اداره آمار کار ایالات متحده در مورد بقای موسسات بخش خصوصی تا سال افتتاحیه نگاه کنیم، می توانیم نتیجه بگیریم که در مورد:

  • 20 درصد از مشاغل کوچک در سال اول شکست می خورند
  • 33 درصد از آنها در عرض دو سال شکست می خورند
  • 50 درصد آنها ظرف پنج سال شکست می خورند
  • 66 درصد آنها ظرف 10 سال شکست می خورند

دلایل این شکست‌ها ممکن است متفاوت باشد، از فقدان یک مدل کسب‌وکار گرفته تا داشتن تیم اشتباه در هیئت مدیره و شکست دادن.

اداره یک رشد و توسعه کسب و کار کوچک کار سختی است و این بینش ها این واقعیت را تایید می کند. با وجود داشتن یک محصول عالی، گاهی اوقات ممکن است افزایش فروش دشوار باشد.

و یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که تلاش می‌کنند کسب‌وکار خود را بدون بهره‌مندی از فرآیند فروش تکرارشونده حفظ کنند.

یک مشاور رشد و توسعه کسب و کار می تواند به شما در اجرای یک استراتژی مناسب و یافتن کارکنانی با مجموعه مهارت های مناسب کمک کند تا شرکت شما بتواند سر و صدا را کاهش دهد، مخاطبان مناسب را جذب کند و جریان های درآمد جدیدی را کشف کند که رشد و توسعه کسب و کار شما را به جلو سوق می دهد.

چگونه مشاور رشد و توسعه کسب و کار مناسب را برای شراکت انتخاب کنیم

هنگام انتخاب بهترین مشاور رشد و توسعه کسب و کار برای نیازهای خود، حتماً عوامل کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

نمونه کارها: بهترین راه برای ارزیابی تجربیات گذشته مشاور از طریق نمونه کارها و مطالعات موردی است. ببینید آنها روی چه پروژه‌هایی کار کرده‌اند، با چه نوع مشتریانی همکاری کرده‌اند و به چه صنایعی خدمات داده‌اند تا بفهمید که آیا تجربه آنها قابل اجرا است یا خیر. بهترین روشی که باید دنبال کنید این است که شریکی را استخدام کنید که مالک یا صاحب یک رشد و توسعه کسب و کار موفق است و با مشتریانی در همان بخش یا بخش مشابه کار کرده و با مشاغلی که از نظر سبک، اندازه، نیازها و اهداف با شما مطابقت دارند، شریک شده است. این به شما کمک می کند مشاوری با سابقه برای پشتیبان گیری از وعده های خود پیدا کنید.

مهارت های ارتباطی: مشاوران تجاری باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشند. این مهم است زیرا به آنها و مشتریانشان این امکان را می دهد که اطلاعات را با دقت و سرعت بیشتری درک کنند. این کارشناسان باید بتوانند ایده ها را به وضوح منتقل کنند، در مورد مشکلات بحث کنند، اطلاعات درخواست کنند و موارد دیگر. بیش از همه، مشاوران باید شنوندگان خوبی نیز باشند. برای انتقال دانش و ارائه مشاوره، آنها باید بتوانند نیازهای شما را به درستی جذب و درک کنند.

مهارت های حل مسئله: حل مسئله به معنای خلاق بودن، استفاده از منطق و توانایی درک موقعیت برای یافتن راه حل برای یک مشکل خاص است. و فقط به این دلیل که خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار همه در مورد شناسایی مشکلات و ایجاد استراتژی برای حل آنها هستند، مشاوری که استخدام می کنید باید یک حل کننده عالی مشکلات باشد. شریک زندگی شما همچنین باید مجموعه ای از مهارت های مرتبط دیگر از جمله تفکر خلاقانه و خلاقانه و مهارت های تحلیلی را داشته باشد.

رویکرد: قبل از اینکه با مشاور خود قرارداد امضا کنید، مطمئن شوید که او رویکردی شخصی دارد و می تواند راه حلی را که منحصراً برای شما طراحی شده است به شما ارائه دهد. شریکی که استخدام می‌کنید باید برای درک نیازها و اهداف کسب‌وکارتان وقت بگذارد، درباره سازمان و رقبای کلیدی شما تحقیق کند و سپس یک برنامه عملی ایجاد کند که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا با چالش‌ها مقابله کند و به اهدافتان برسد.

بررسی ها و مراجع: بررسی ها و توصیه های مشتری به عنوان مدرکی بر اعتبار مشاور رشد و توسعه کسب و کار خواهد بود. آنها مهارت، رضایت کلی مشتری، نحوه و سرعت ارتباط، انعطاف پذیری و شفافیت در اجرای پروژه و موارد دیگر را به نمایش خواهند گذاشت. همه اینها اطلاعات ارزشمندی هستند که می توانید برای قضاوت در مورد اینکه کدام مشاور می تواند بهترین نیازهای شما را برآورده کند و یک پروژه موفق را اجرا کند، استفاده کنید.

10 سوالی که باید قبل از استخدام مشاور رشد و توسعه کسب و کار بپرسید

از هر مشاور بالقوه رشد و توسعه کسب و کار سؤالات زیر را بپرسید تا به شما در انتخاب درست کمک کند:

  • خدمات شما چه حوزه هایی را پوشش می دهد؟
  • آیا تا به حال با مشتریانی در همان بخش یا بخش مشابه کار کرده اید و به چه نتایجی کمک کرده اید؟
  • رویکرد شما نسبت به مشاوره چیست؟ چگونه یک استراتژی ایجاد خواهید کرد که نیازهای منحصر به فرد من را برآورده کند و اهداف؟
  • در حال حاضر چند پروژه دیگر در دست اجرا دارید؟ آیا زمان کافی برای تمرکز روی رشد و توسعه کسب و کار من دارید؟
  • هر چند وقت یکبار ارتباط برقرار خواهیم کرد؟
  • آیا می توانم ببینم چه چیزی در قرارداد گنجانده شده است؟ اگر آن را فسخ کنیم چه اتفاقی می افتد؟
  • آیا اهداف من واقع بینانه هستند؟
  • چه مدت طول می کشد تا نتایج مورد نظر را مشاهده کنید؟
  • مدت زمان تخمینی پروژه چقدر است؟
  • سیاست قیمت گذاری شما چیست و چقدر هزینه می کنید؟

نکاتی در مورد خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار

یک مشاور رشد و توسعه کسب و کار این توانایی را دارد که بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت‌ها را بشناسد و راه‌حل‌هایی ارائه دهد تا بتوانند کارایی و سودآوری را افزایش دهند.

بزرگترین مزایای در نظر گرفتن خدمات مشاوره رشد و توسعه کسب و کار حرفه ای عبارتند از:

  • چشم انداز روشن و بی طرفانه
  • دانش گسترده و تجربه مرتبط
  • کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان
  • منابع با ارزش
  • رویکرد سفارشی و نتیجه گرا

همه مشاغلی که می خواهند پیشرفت کنند، صرف نظر از اینکه در چه اندازه هستند یا به چه بخشی تعلق دارند، اگر تخصص داخلی ندارند، باید در یک مشاور رشد و توسعه کسب و کار سرمایه گذاری کنند.

Rate this page