کوچینگ آنلاین و تلفنی (مجازی)

کوچینگ آنلاین و تلفنی (مجازی)

کوچینگ مجازی چیست؟

کوچینگ مجازی هر نوع کوچینگی است که عمدتاً از طریق یک پلتفرم آنلاین ارائه می شود. از آنجایی که این بیماری همه گیر حرکات فیزیکی افراد را محدود می کند و ابزارهای کنفرانس ویدیویی رایج تر می شوند، مربیگری مجازی محبوب تر شده است.

اما کوچینگ مجازی خوب فراتر از صحبت کردن با کسی از طریق لینک زوم است.

حتی اگر در یک پلتفرم دیجیتال اتفاق می افتد، شرکت کنندگان هنوز توسط یک فرد زنده هدایت می شوند. اینکه آن شخص چه کسی است و چه رویکردی دارد، تفاوت زیادی در اثربخشی کوچینگ ایجاد می کند.

پلتفرم هم همین‌طور است، اگرچه می‌توان یک مکالمه کوچینگ مؤثر فقط با یک تماس تلفنی داشت.

7 نوع از کوچینگ

مربیگری مجازی، درست مانند مربیگری حضوری، می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. واقعاً محدودیتی برای آنچه مربیگری مجازی می تواند انجام دهد وجود ندارد. شرکت‌کنندگان تا زمانی که اتصال اینترنتی دارند، می‌توانند روی هر تعداد مهارت یا زمینه‌های توسعه که برایشان مهم است کار کنند.

در اینجا برخی از انواع کوچ های مجازی که مربیان می توانند به صورت دیجیتالی به آنها دسترسی داشته باشند آورده شده است:

کوچینگ توسعه اجرایی یا رهبری

رهبری و مربیگری اجرایی برای هر کسی که مسئول مدیریت دیگران است عالی است. مربیان رهبری مهارت های جدیدی را آموزش می دهند که بر چگونگی ایجاد هم افزایی تیمی، اجرای ایده های جدید و مقابله با تعارضات بین فردی تمرکز دارد.

همه می توانند از مهارت های رهبری و مدیریت بهتر برای تأثیرگذاری بر دیگران و انجام بهترین کار خود بهره ببرند. فقط به این دلیل که در عنوان خود “مجری”، “رئیس جمهور” یا “مدیر” ندارید، به این معنی نیست که به مهارت های رهبری نیاز ندارید. در شرکت‌های امروزی، تیم‌ها روان هستند، همکاری از مرزها عبور می‌کند و بینش می‌تواند از هر جایی به دست بیاید. تصمیمات و اقدامات به سرعت اتفاق می افتد.

کوچینگ گروهی یا تیمی

کوچینگ گروهی می تواند هر موضوعی را پوشش دهد. شرکت کنندگان ممکن است یکدیگر را بشناسند یا نشناسند یا حتی برای یک شرکت کار کنند. آنها به صورت گروهی تحت مربیگری قرار می گیرند و گروه معمولاً چندین جلسه در کنار هم می مانند. قدرت کوچینگ گروهی این است که اعضا از یکدیگر یاد می گیرند و از شنیدن تجربیات، تفکرات و پیشرفت های دیگران سود می برند.

کوچینگ تیمی یکی از انواع مربیگری گروهی است که بر خود تیم تمرکز دارد. یک مربی ماهر تیم به اعضای تیم کمک می کند تا ببینند چه چیزی برای آنها کار می کند و چه چیزی برای آنها کار نمی کند، گفتگوها در مورد پویایی های دشوار را تسهیل می کند و به اعضای تیم مهارت های همکاری موثر را آموزش می دهد.

جلسات مربیگری گروهی یا تیمی ممکن است بر مهارت‌های ارتباطی یا ارائه یا روی موضوعاتی مانند رهبری فراگیر یا عدم اطمینان تمرکز کنند. آنها می توانند به ویژه در مدیریت تغییرات در سطح شرکت مانند اخراج، ادغام، چرخش یا رشد سریع موثر باشند.

کوچینگ سلامت

مربیان سلامت و تندرستی به افراد کمک می کنند تا تعادل را به گونه ای ایجاد کنند که از سلامت و رشد کل نگر حمایت کند. برای هرکسی که می‌خواهد تعادل کار و زندگی، تغذیه، خواب و سلامت جسمانی خود را بهبود بخشد، مناسب است. کوچینگ شامل ایجاد مسئولیت‌پذیری، تعیین اهداف واقع‌بینانه و برنامه‌ریزی مؤثر، ابداع استراتژی‌های شخصی‌سازی شده و پرداختن به مسائل اساسی انگیزه و باورها است.

کوچینگ روابط و ارتباطات

مربیگری روابط و ارتباطات می تواند برای هر نوع رابطه ای در محیط کار یا خارج از آن مفید باشد. مردم یاد می‌گیرند که چگونه مکالمات دشوار را هدایت کنند، برای خودشان صحبت کنند و در صورت نیاز از آنها کمک بخواهند. یک مربی خوب فضایی را برای فرد ایجاد می کند تا مهارت های ارتباطی و تعاملی خود را تمرین کند و بازخورد دریافت کند.

کوچینگ عملکرد و موفقیت

کوچینگ عملکرد بر شناسایی زمینه های بهبود و تسهیل تمرین متمرکز و بازخورد تمرکز دارد. موفقیت و مربیگری شغلی معمولاً با تمرکز بر یک هدف بزرگتر، مانند ارتقاء یا نقطه عطف دیگر مشخص می شود.

کوچینگ فروش

بیشتر یک برنامه کوچینگ آموزشی است، مربیگری فروش بخشی از آموزش، بخشی راهنمایی است. مربیان از طریق برنامه های آموزشی مهارتی و بازخورد به فروشندگان قدرت می دهند تا به اهداف خود برسند.

کوچینگ استراتژی یا کسب و کار

این نوع کوچینگ به مدیران توسعه کمک می کند

تدوین استراتژی برای رشد یا تحول سازمانی برخلاف سایر انواع کوچینگ، بیشتر بر توسعه، بازاندیشی، و اجرای یک برنامه بازی برای یک نتیجه تجاری خاص تمرکز دارد تا رشد فردی.

چرا باید مربی مجازی را به تجربه حضوری انتخاب کنید؟

محبوبیت مربیگری آنلاین در حال افزایش است و دلیل خوبی هم دارد. ثابت شده است که کوچینگ با کیفیت بالا – صرف نظر از پلت فرم – به افراد کمک می کند تا به اهداف خود برسند و مهارت های مهم را توسعه دهند. استفاده از آن به صورت آنلاین می تواند تجربه مربیگری را بهتر کند. در واقع، جلسات کوچینگ مجازی مزایای مشخصی برای مربیان، سازمان ها و افراد دارد

3مزیت کوچینگ آنلاین:

1.دسترسی به داده ها و سهولت بازخورد.

با پلتفرم های مجازی، شرکت کنندگان و مربیان می توانند به راحتی یادداشت ها و بازخوردها را در یک پلت فرم امن ثبت کنند. مدیران و مربیان می توانند مروری سفارشی در مورد رشد، مهارت ها، نگرش ها و ضعف های خود دریافت کنند. نظارت بر عملکرد شخصی، دستیابی به پشتیبانی یا حتی تعویض مربی در صورت نیاز آسان تر است.

2. راحتی.

ابزارهای ارتباطی مبتنی بر وب، ملاقات را آسان می کند و نیازی به اجاره فضای اداری یا رفت و آمد را از بین می برد. مانند ابزارهای بازخورد، پیشرفت، زمان‌بندی و بازخورد همه در یک پلتفرم قرار می‌گیرند. اکثر برنامه های کوچینگ مجازی سازگار با موبایل هستند و امکان برگزاری جلسات را در حال حرکت فراهم می کنند. مربیان همچنین می توانند منابع مربوطه را در کنار داشبورد شرکت کننده ارائه دهند.

3. انتخاب و سازگاری.

شما مربیان بیشتری برای انتخاب دارید. داده‌ها نشان می‌دهند که تجربه یک فرد در زمینه مربیگری به شدت به انتخاب مناسب بستگی دارد. به طور سنتی، مشتریان محدود به مربیانی هستند که در نزدیکی آنها قرار دارند، زیرا جلسات حضوری انجام می شود. با این حال، در یک محیط مجازی، مشتریان دسترسی گسترده تری به مربیان برتر در سراسر جهان دارند. نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند به هماهنگ کردن شرکت‌کنندگان با مربی مناسب کمک کند، مهم نیست در چه منطقه زمانی هستند. آنها از تنوع بیشتر، تجربه بیشتر و همچنین طیف وسیع‌تری از دیدگاه‌ها و شخصیت‌ها بهره می‌برند.

چرا کوچینگ مجازی بهترین گزینه برای کارمندان از راه دور است؟

تقریباً یک شبه، حدود 70 درصد از نیروی کار به کارگران از راه دور تبدیل شدند. دورکاری تغییرات زیادی را به همراه داشت – بسیاری از آنها مثبت بودند و برخی نیاز به تعدیل داشتند. مدیران هنوز مطمئن نیستند که بهترین مکان برای کار تیم هایشان کجاست. کارمندان از راه دور ثابت کرده اند که می توانند از هر جایی همکاری و کار کنند، اما برخی احساس می کنند که دفتر هنوز یک مکان ویژه است.

در حالی که هیچ کس مطمئن نیست که کار در چند ماه یا سال آینده چگونه خواهد بود، به نظر می رسد که برخی از نسخه های کار از راه دور برای ماندن در اینجا هستند. مجازی سازی مدل مربیگری خود، در کنار نیروی کار، یک سرمایه گذاری هوشمندانه است.

برای مدیران، رهبری نیروی کار نیمه یا کاملاً از راه دور ممکن است تغییری نسبت به آنچه که به آن عادت کرده اند باشد. آنها از بهبود مهارت های ارتباطی، یادگیری واگذاری وظایف و مدیریت عملکرد از راه دور بهره مند خواهند شد. کارمندان ممکن است برای مدیریت حجم کاری خود، بهبود تعادل بین کار و زندگی و یادگیری نحوه جلب توجه – و ارتقاء – با زمان کمتری نیاز به حمایت داشته باشند.

با نامشخص بودن آینده دفتر حضوری، نیازی به اضافه کردن یک چیز دیگر برای نگرانی نیست. استفاده از کوچینگ آنلاین به این معنی است که مهم نیست که در دفتر هستید یا نه، همچنان می توانید روی دسترسی به مربی خود حساب کنید.

آنچه باید از کوچینگ مجازی انتظار داشته باشید:

کوچینگ مزایایی هم برای کارکنان و هم برای سازمان شما دارد. در اینجا برخی از مزایایی که افراد و شرکت ها از کوچینگ مجازی تجربه می کنند آورده شده است:

 

1. ایجاد ذهنیت رشد

کار با یک مربی اغلب با تعیین اهداف و معیارهایی برای رشد شروع می شود. مهارت‌هایی که شرکت‌کنندگان در حین کار برای رسیدن به این نتایج به دست می‌آورند می‌تواند به آنها کمک کند تا رشد محورتر شوند. کارول دوک، روانشناس دانشگاه استنفورد، می گوید افرادی که ذهنیت رشد خود را حفظ می کنند، بیشتر با چالش های پیچیده مقابله می کنند.

2. حل بهتر مشکل

مربیان با آموزش پرسیدن سوالات صحیح و استفاده از تکنیک های مناسب به افراد کمک می کنند تا در حل مسئله موثرتر شوند. افراد می توانند یاد بگیرند که به تنهایی از طریق چالش ها و مسدود کننده ها کار کنند یا مهارت های ارتباطی را برای درخواست کمک موثرتر توسعه دهند.

3. سلامت روان را بهبود می بخشد و فرسودگی شغلی را کاهش می دهد

تقریباً هر زمینه ای از سلامتی را می توان از طریق مربیگری مجازی حل کرد. این شامل تغذیه، خواب، سلامتی جامع، عملکرد و تعادل کار/زندگی است. این کارشناسان می توانند تکنیک عملی را ارائه دهند

و با شرکت کنندگان برای بهبود سلامت جسمی و روانی خود کار کنید. یک آمار اخیر نشان داد که کارمندانی که کوچینگ دیجیتال شخصی دریافت کرده‌اند، 52 درصد کاهش فرسودگی را تجربه کرده‌اند. علاوه بر این، تحقیقات اخیراً منتشر شده نشان داد که چگونه کوچینگ به عنوان یک مداخله مستقل عمل می کند که می تواند با هر فرد سازگار شود و به آنها در بهبود معیارهای رفاهی متعدد کمک کند.

4. سازگاری و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد

کار با یک مربی به شرکت کنندگان کمک می کند تا روش های مختلف برخورد با چالش ها و مدیریت مشکلات را بیاموزند. تمرین مهارت هایی مانند قالب بندی مجدد می تواند به افراد کمک کند سازگاری خود را بهبود بخشند، احساس مالکیت خود را بر زندگی حرفه ای و شخصی خود افزایش دهند و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند.

  1. احتباس را افزایش می دهد

کوچینگ سرمایه گذاری هم زمان و هم پول در نیروی کار شما است که باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند. افرادی که احساس می کنند در محل کار مورد قدردانی قرار می گیرند و در حال رشد هستند، احتمالا مدت بیشتری در سازمان خود باقی خواهند ماند. این به شرکت اجازه می‌دهد تا بهترین استعدادهای خود را حفظ کند و در عین حال باعث کاهش هزینه‌های گردش مالی می‌شود.

6. مهارت های برنامه ریزی استراتژیک را بهبود می بخش

از طریق کوچینگ مؤثر، کارمندان یاد می گیرند که بر روی عوامل تحت کنترل خود تمرکز کنند، مانند ارتباطات، مدیریت زمان و نگرش. با مشارکت فعال در این فرآیند، آنها یاد می گیرند که اهداف بزرگ را به مراحل کوچکتر تقسیم کنند و شانس خود را برای دستیابی به آنها افزایش دهند.

7. عملکرد فردی و تیمی را بهبود می بخشد

برای ایجاد رشد طولانی مدت و پایدار، مردم باید بتوانند زمینه های بهبود را شناسایی و اندازه گیری کنند. کوچینگ فضایی را برای افراد فراهم می کند تا زمینه های رشد را شناسایی کرده و پیشرفت خود را اندازه گیری کنند.

کوچینگ مجازی چه چیزی نیست

برخی تصورات غلط رایج در مورد کوچینگ مجازی وجود دارد. در حالی که درست است که این یک راه حل راحت و همه کاره است، مواردی وجود دارد که مربیگری مجازی نباید برای آنها استفاده شود.

کوچینگ مجازی این نیست:

جایگزینی برای درمان

کوچینگ می تواند در حمایت از آمادگی ذهنی و کاهش فرسودگی شغلی مفید باشد. با این حال، نباید به جای حمایت از یک متخصص بهداشت روانی واجد شرایط استفاده شود. مربیان آموزش دیده اند تا بدانند چه زمانی ممکن است یک موقعیت برای کمک اضافی ارجاع داده شود. اگر به دنبال مراقبت از سلامت روان هستید، اکنون بسیاری از مراکز خدمات بهداشتی از راه دور ارائه می کنند.

جایگزینی برای مدیریت

مربیان به ایجاد مهارت هایی کمک می کنند که در محل کار تفاوت ایجاد می کند، اما آنها معمولاً کارمندان یا مدیران شرکت نیستند. نباید از آنها خواسته شود که برای شرکت تصمیم بگیرند، کار کارکنان را بررسی کنند یا مطالب محرمانه به آنها داده شود. آنها آنجا هستند تا مهارت هایی را توسعه دهند که به کارمندان و رهبران کمک می کند تا در نقش خود رشد کنند و فقط علایق مشتری خود را در دل دارند. مدیران همچنان باید تیم خود را رهبری کنند.

یک تعمیر آسان

هیچ مربی همه پاسخ ها را ندارد. در واقع، بهترین مربیان اغلب شما را به سمت یافتن پاسخ های مناسب هدایت می کنند. کوچینگ یک فرآیند تعاملی است که شامل پرسیدن سؤالات سخت، تأمل، ایجاد تغییرات، ناراحتی – به طور خلاصه، چند کار دشوار است. این احتمال وجود دارد که مربیگری بتواند شما را به نتایجی که می‌خواهید هدایت کند، اما انتظار نداشته باشید که یک شبه یا بدون هیچ تلاشی به آن برسید.

نحوه انتخاب برنامه کوچینگ مجازی مناسب

مربیان زیادی وجود دارند که در توسعه شخصی تخصص دارند و همه آنها چیزهای متفاوتی را به میز می آورند. قبل از اینکه یک برنامه کوچینگ را در شرکت خود راه اندازی کنید، باید چند سوال از خود بپرسید تا بفهمید کدام برنامه برای شما مناسب است. یک تکه کاغذ بردارید یا یک سند تازه باز کنید و به این سوالات پاسخ دهید:

موفقیت چگونه به نظر می رسد؟

از دیدگاه کلی، فکر می‌کنید مربیگری چه تفاوتی در شرکت شما ایجاد می‌کند؟ مردم در مورد تجربه خود چه خواهند گفت؟ آیا آنها شادتر خواهند بود؟ سازنده تر؟ ترفیع بگیری؟

چه تغییرات قابل اندازه گیری را می خواهم در نتیجه این سرمایه گذاری ببینم؟

اهداف شما چه هستند؟ اکنون که ایده ای از موفقیت دارید، چگونه آن را اندازه گیری می کنید؟ آیا می خواهید درآمد را افزایش دهید، گردش مالی را کاهش دهید یا روزهای بیماری را کاهش دهید؟ آیا می خواهید رفاه یا رضایت شغلی کارکنان را بهبود بخشید؟

ارزشی را که کارکنان شما از مربیگری دریافت می کنند دست کم نگیرید. کارمندان برای پیشرفت و رفاه حرفه ای خود حمایت می خواهند. آن‌ها می‌خواهند احساس کنند که مورد توجه و ارزش‌گذاری قرار می‌گیرند، و همچنین می‌خواهند کمک کنند تا مرتبط بمانند. یک برنامه مربیگری متفکرانه و با کیفیت می تواند همه این کادرها را بررسی کند.

تا کی حاضرم به کوچینگ متعهد باشم؟

تغییرات شما احتمالاً یک شبه رخ نخواهد داد. آیا مایل به تمرین برای مدت طولانی هستید؟ از آنجایی که ایجاد یک رابطه و استراتژی با مربی شما زمان می برد، موثرترین کوچینگ مستلزم تعهد 4 تا 6 ماهه است.

نقاط قوت و ضعف جامعه هدف چیست؟

بدیهی است که همه ما نقاط کور خود را نمی دانیم، اما داشتن ایده ای از حوزه هایی که می خواهید هنگام انتخاب مربی روی آنها تمرکز کنید، کمک می کند. در حالی که اکثر مربیان می توانند در زمینه های کلی بهبود کمک کنند، دانستن اینکه می خواهید روی چه چیزی کار کنید می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های خود را به موثرترین مربی برای شما محدود کنید.

آیا این برنامه کوچینگ با من رشد خواهد کرد؟

رشد شخصی محدودیتی ندارد و کوچینگ مجازی نیز محدودیتی ندارد. با استفاده از تجربه توسعه آنلاین، مردم همیشه به یک سیستم پشتیبانی و کمکی که برای دستیابی به پتانسیل کامل خود نیاز دارند دسترسی دارند. چه برای افراد و چه برای شرکت‌های رشدگرا، کوچینگ مجازی ابزاری انعطاف‌پذیر و کارآمد است. این توانایی را دارد که افراد را توانمند کند تا از نقاط قوت منحصر به فرد خود استفاده کنند، بازخورد ارزشمندی به دست آورند و رویاهای خود را به زندگی تبدیل کنند.

Rate this page